Tervezni, tanulni és megvalósítani!



Virág K.

Virág Kiss
Igazolt fiók:




biológia - középi., biológia - ált. iskola, kémia - középi., kémia - ált. iskola
Debrecen
Tanít online / skype-on keresztül is
5040Ft - 5100Ft 60 percért
csoportokat is tanít
100% megválaszolt üzenetek
21h a válasz idejének átlagos gyorsasága

Kedves Diákok!

Több éves tanítási gyakorlattal rendelkezem kémia, illetve biológia közép és emelt szintű érettségi felkészítésben, versenyfelkészítésben. Ez idő során tapasztalatom lett abban, hogy melyek azok a területek, amelyek nehezebben mennek, mik azok a hibák vagy tévképzetek amelyek korábbi tanulmányaitok során alakultak ki, és hogy mennyire kevés hangsúlyt fordítanak a feladatmegoldásra, szóbeli felkészítésre annak ellenére, hogy ezek nélkül a sikeres 90% feletti eredmény nem lehetséges.

Felkészítés menete:
- A felkészítés során elsőként készségeket mérünk fel. Az első alkalommal beszélgetésünk alapján képet kapok a tanulóról, hogy jelenleg milyen szinten áll, a logikus/ok-nyomozó gondolkodást mennyire használja fel. Ettől nem kell félni, ez számomra egy nagyon fontos dolog, hogy tudjam melyek azok a területek, amelyeket fejlesztenünk kell annak érdekében, hogy a kívánt eredmény teljesüljön. Nem lehet csak úgy egyből "in medias res" kezdeni. Többnyire a nagycsoportos felkészítőn ezért is teljesítenek rosszabbul a diákok, mert nem nézik meg az egyéni képességeket, gondolkodás módokat, hanem egy elavult sémát alkalmaznak.

- Az órák egy megfelelően felépített egyénre szabott ütemben zajlanak. Itt figyelembe vesszük azokat a képességeket amelyeket az első órán megbeszélünk, hogy fejleszteni fogunk, illetve amelyeket nagyon kell tudni az érettségire.
Ezek a fejlesztendő területek, amelyek a legtöbb diáknál problémát szoktak jelenteni:
- Összefüggések meglátása, alkalmazása
- Természettudományos gondolkodásra nevelés
- Ok-okozati következtetések
- Logikus gondolkodás
- Szóbeli kifejezőkészség, logikus felelet
felépítése (Talán ezt a területet hanyagolják el
az iskolákban a legjobban, annak ellenére, hogy
az emelt szintű szóbeli érettségi 50 pontot ér,
ami jelentősen növelheti vagy csökkentheti az
írásbeli eredményét!)
- Önálló gyakorlati (elméleti és számolási)
feladatok megoldása (Először megtanuljuk
közösen, hogyan lehet ezeket a feladatokat
maximálisan megoldani, majd a diák egyedül oldja
meg őket házi feladatként, vagy órán!) Fontos,
hogy a diák segítség nélkül is, önmagában is
képes legyen feladatmegoldásra, mivel érettségin
már csak magára számíthat. Csak akkor haladunk
tovább a következő tananyagra, ha a tanuló képes
volt az önálló feladatmegoldásra.
- Önálló fogalomalkotás (Bizony-bizony! Biológia
érettségi nincs fogalom alkotás nélkül! Nehéz
dolog, de tanulható!)

- Az óráimon saját általam összeállított összefoglalóból és feladatsorból tanítok, amelyek az érettségi követelményt, az adott tananyagot maximálisan lefedik. Ezek több évnyi tapasztalat után íródtak, így belekerültek minden olyan segítő információk, ábrák, képek, rajzok, magyarázatok, kísérletek, amelyek a jobb megértést segítik. Különös hangsúlyt fektettem arra, hogy ezekben az összefoglalóban felhívjam a diákoknak a figyelmét az esetleges buktatókra, amik az érettségin gyakran előfordulnak, azokra a típus hibákra, amelyet sokan elkövethetnek, olyan témaköröknek a kiemelésére, amelyet az érettségi gyakran kérdez. A könyvek sokszor nem elegek, hibásak, rosszul vannak bennük elhelyezve bizonyos tananyagok, amelyek a megértést nehezítik. Az összefoglalókat az órán közösen dolgozzuk fel, illetve a feladatokat is.

- Házi feladat minden órára van! Nem lehet elégszer hangsúlyozni és kiemelni, hogy mennyire fontos az, hogy a diák önállóan is időt szánjon a feladatok megoldására. Aki már látott érettségi feladatlapot észre veszi azt, hogy nem azt kéri a kísérlet elemző feladat, hogy fejtse ki mi történik, hanem konkrét, apró kérdésekben, táblázatokban kell számot adni a tudásunkról. Ezek a feladatok csak akkor fognak jól menni ha gyakorolunk! A gyakorlást nagyon szigorúan veszem, mivel tudom, hogy ez a kulcsa az egész érettséginek! Olimpiai úszóversenyre sem azt küldik, aki még életében nem úszott, hanem aki rendszeresen gyakorolt, tudja mire kell készülnie, számítania!

- Számomra nagyon fontos az, hogy a diákoknak sikerélménye legyen. Nincs olyan, hogy lehetetlen, nincs olyan, hogy valamit nem lehet megérteni. Addig magyarázom, addig oldunk meg feladatokat, ameddig minden maximálisan nem fog menni!
Az óráimon bármikor lehet kérdezni! Bár szigorú vagyok, de nagyon fontosnak tartom, hogy az esetlegesen felmerült kérdéseket rendesen megbeszéljük. Ez számomra is visszajelzés, és előbb utóbb a feladatmegoldásoknál úgy is kiderül számomra mit ért és mit nem a diák. Nincs olyan, hogy rossz kérdés! Sokszor lehet, hogy az a kérdés választ el a legjobb eredménytől!

- Az órák végén pár percben motiváló érdekességeket, tanulási tippeket is szoktam megosztani. Ezek jól jöhetnek bármelyik tárgyból, illetve később az egyetemi évek során is. Sokszor az a probléma, hogy a diákokat nem tanítják meg tanulni. Egy módszert mutatnak meg, holott ezer fajta van, és mindenkinek más válhat be.

- Az órák során folyamatos visszajelzést adok. Tapasztalatok során ez fontos lehet, hogy tudjuk hol tartunk most, mennyit fejlődtünk és hová juthatunk el.


Vállalok:
- Emelt szintre való felkészítést
- Közép szintre való felkészítést
- Versenyfelkészítést, Tehetséggondozást
- Pótvizsga felkészítést
- Felzárkóztatást
- Korrepetálást általános iskolától középiskoláig
- Természettudományos készségfejlesztést
- Általános iskolásoknak középiskolába való
felvételi felkészítést

Tanítok:
- Személyesen: Debrecen központjában, bármely
közlekedési eszközzel könnyen megközelíthető,
biztonságos környéken
Lehetőség van:
- egyéni órára (1 fős oktatás)
5000 forint/60 perc
- csoportos órára (2 vagy maximum 3 fő)
2 fő esetén: 4000 forint/60 perc
3 fő esetén: 3600 forint/60 perc
- Online: Skype-on

Várok minden kedves Jelentkezőt!



Kapcsolati űrlap


Ajánlást írni